1. Jedność z duchem - Od samego początku bez żadnego testu (hp +150,+2 do każdego statu )
2.Kontrola Ducha -Szaman umieszcza swego ducha w przedmiocie/broni, wymagany 35 lvl ( +300 hp ,wszystkie staty +4 i możliwość wykonywania specjalnych ataków,pożera 15mp co turę)
Specialne:Tej zdolności naucza wyłącznie członek Rady Szamanów(Jeśli gracz zostaje członkiem rady to
otrzymuje tę zdolność od razu),(Gracza może nauczyć również inny gracz),(Gracze z duchami stróżami ala drobiażdżek startują z kontrolą ducha na począdku i mają 500mp jednak mają staty +2 i nie dostają hp,mogą robić specjalne ataki.Od 35 lv dostaje +4 do statów i 200hp)
3. Kontrola Ducha v2 -60lv + Test w Jaskini Tartaru( hp) (+650 hp ,wszystkie staty +6,wzmocnienie specjalnych ataków + dodatkowe specjalne ataki,pożera 35 mp co turę)
4.Fuzja z Dchem-Szaman łączy się ze swoim duchem stróżem zyskując jego zwierzęce cechy 45 lv (+610 hp ,wszystkie staty +7 ,możliwość wykonywania specjalnych ataków,pożera 40mp co turę)Specjalne:Mogą tego nauczyć się wyłącznie szamani ze zwierzęcym duchem stróżem jednak nie mogą wtedy opanować kontroli ducha.
5. Wielka Kontrola Ducha - Szaman jest z duchem w pełnej jedności, dzięki czemu duch przybiera wielką formę, 95lv + Trzeba przeczytać księgę szamanów (hp szamana + jego mp =hp ducha ,wszystkie staty stają się statami ducha i są +10,może wykonywać specjalne ataki,pożera 65mp co turę)